اندازه گیری های بدن

اندازه گیری های بدن


اندازه گیری های بدن انواع متفاوتی دارند. از شاخص هایی نظیر BMI تا اندازه گیری سطح چربی یا میزان آب بدن. دانستن اندازه دقیق هر عضو از بدن مانند ماهیچه ها بیشتر برای ورزشکاران حرفه ای یا افرادی که تحت رژیم های حرفه ای هستند کاربرد دارد اما بهتر است همه ما از اینکه دقیقا از چه چیزهایی ساخته شده ایم اطلاعات کافی داشته باشیم. باید بدانیم بخش به بخش بدن ما از چه عناصری تشکیل شده است. بعد از دانستن این موارد می توانیم لایف استایل یا روش زندگی سلامت تری را پیش بگیریم.

اندازه گیری های بدن با بادی آنالایزر

دستگاه آنالیز بدن دستگاهی است که فرد می ‌تواند برای اندازه‌گیری وزن و ترکیب بدن خود از آن استفاده کند. اصطلاح “ترکیب بدن” به درصد نسبی چربی، ماهیچه ، آب در داخل بدن و میزان ویتامین مینرال مورد نیاز  اشاره دارد. درک اینکه چقدر چربی و ماهیچه بدن را تشکیل می‌دهند می‌تواند یک ابزار مهم برای افرادی باشد که به دنبال پی‌گیری سلامت  خود هستند و یا ورزشکارانی که میخواهند وضعیت بدن و  پیشرفت خود را رصد کنند.
اینجا ما اطلاعاتی در مورد نحوه کار انواع بادی آنالایزر و اینکه آیا آن‌ها یک تخمین دقیق از درصد چربی بدن یک فرد را ارائه می‌دهند، فراهم می‌کنیم . همچنین به بررسی تفاوت تیپ های بدنی می پردازیم.
اندازه‌گیری چربی بدن افراد  می‌تواند به عوامل بسیاری از جمله کیفیت دستگاه و میزان هیدراته بودن شما بستگی داشته باشد. اندازه گیری های بدن روش های مختلفی دارد که در ادامه خواهیم گفت.

تفاوت BMI با BMR در بادی انالایزر چیست؟

BMI

فرمول محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی‌باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله‌های فرد در این روش اهمیتی داده نمی‌شود، در حالی که همانطور که می‌دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.


BMR

BMR یا Basal Metabolic Rate  یعنی سوخت و ساز بدن جهت انجام کار و زندگی. بدن انسان همواره و در تمامی شرایط، حتی در هنگام خواب و استراحت، در حال سوزاندن کالری می‌باشد. زیرا که تمامی سلول‌ها، بافت‌ها، و نیز ارگان‌های بدن انسان، برای انجام فعالیت‌های طبیعی خود نیازمند به صرف انرژی می‌باشند.

تاثیر بادی انالایزر در بدن اندازه گیری های بدن

اندازه گیری های بدن با اینبادی

اینبادی به عنوان بهترین دستگاه بادی آنالایزر در جهان با اندازه گیری دقیق میزان آب، چربی احشایی و ماهیچه‌ها و عضلات، با کیفیت ترین نوع اندازه گیری و دقیق ترین آن هاست. با مشاهده برگه نتایج اینبادی می توانید به خوبی با ویژگی های اعجاب آور اینبادی آشنا شوید

دستگاه اینبادی از چندین فرکانس مختلف از 1 کیلوهرتز تا 1 مگاهرتز برای اندازه گیری آب داخل سلولی (ICW) و آب خارج سلولی (ECW) به طور مجزا استفاده میکند،و در نتیجه برای آنالیز آب و ترکیبات بدن افراد با توزیع آب نامتعادل مفید میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *